- Celkem položek:
- 0
- Celková cena:
- 0
Cena studentského speciálu se Vám při nákupu objeví až po přihlášení k Vašemu zákaznickému účtu. Pokud ještě nejste členem Klubu mladých a chcete čerpat členské výhody, registrujte se!
Z hlediska dramaturgie zcela unikátní program přináší koncert, jehož jedinými protagonisty budou violoncellista Jiří Bárta a klavíristka Terezie Fialová. Během jednoho večera zazní oba violoncellové koncerty Antonína Dvořáka, které od sebe dělí celých třicet let: první z nich, jen zřídkakdy hraný, uslyšíme v originální skladatelově verzi s doprovodem klavíru, zatímco druhý, proslulý Koncert h moll, zazní v podobě Dvořákova autorského klavírního výtahu. Jedná se o jedinečnou příležitost k porovnání dvou žánrově příbuzných děl, z nichž jedno reprezentuje období počátku skladatelovy umělecké dráhy, druhé pak jeho fázi vrcholnou.
Terezie Fialová patří k výrazným postavám mladé generace českých klavíristů. Vystudovala hru na housle a na klavír na Brněnské konzervatoři a poté hru na klavír a komorní hru na Akademii múzických umění v Praze ve třídě prof. Ivana Klánského a na Hochschule für Musik und Theater v Hamburgu u prof. Niklase Schmidta. Je laureátkou několika mezinárodních soutěží (Itálie, Holandsko, Rusko) a jako jediná česká klavíristka se zúčastnila prestižní Verbier Festival Academy 2013 ve Švýcarsku. Pravidelně vystupuje na významných mezinárodních festivalech, mj. v Praze, Basileji, Paříži, Madridu, New Yorku a Washingtonu. Spolu s violoncellistou Jiřím Bártou a houslistou Romanem Patočkou je členkou renomovaného komorního souboru Eben Trio, s nímž zvítězila na mezinárodní soutěži komorních souborů v Lausanne a získala Cenu Českého spolku pro komorní hudbu České filharmonie za rok 2012.
Nejuznávanější český violoncellista současnosti Jiří Bárta vystudoval hru na violoncello u Josefa Chuchra a Mirko Škampy v Praze a Borise Pergamenščikova v Kolíně nad Rýnem. Získal prestižní ocenění v mnoha mezinárodních soutěžích, mj. Rostropovič-Hammerovu cenu v Los Angeles. Spolupracuje s předními českými i zahraničními orchestry, jako jsou Česká filharmonie, Royal Philharmonic Orchestra, Berliner Symphoniker, a dirigenty jako Jiří Bělohlávek, Charles Dutoit, Gennadij Rožděstvenskij, Maxim Šostakovič. Pravidelně vystupuje na předních festivalech a koncertních pódiích v Barceloně, Berlíně, Buenos Aires, Edinburghu, Istanbulu, Los Angeles, Mnichově, New Yorku, Paříži, Salzburgu, Tokiu či Londýně. Vysoce ceněné jsou jeho nahrávky u firmy Supraphon, zejména Bachovy violoncellové suity, Šostakovičovy koncerty a oba koncerty Dvořákovy. Často spolupracuje také s interprety z oblasti jazzu.
Anežský klášter na Františku je považován za první gotickou stavbu nejen v Praze, ale v Čechách obecně. Byl založen králem Václavem I. v letech 1233–34 z podnětu jeho sestry, přemyslovské princezny Anežky pro řád klarisek, který Anežka uvedla do Čech a jehož byla první představenou. Předchůdcem kláštera byl špitál. Klarisky vznikly původně jako odnož řádu sv. Františka z Assisi, klášteru se kdysi také říkalo Pražské Assisi. Anežka byla mimořádnou duchovní osobností 13. století. Kromě tohoto kláštera klarisek, kde se stala abatyší, založila i jediný český církevní řád - špitální řád křižovníků s červenou hvězdou. Anežka Česká byla svatořečena v r. 1989.