- Celkem položek:
- 0
- Celková cena:
- 0
Cena studentského speciálu se Vám při nákupu objeví až po přihlášení k Vašemu zákaznickému účtu. Pokud ještě nejste členem Klubu mladých a chcete čerpat členské výhody, registrujte se!
Svůj dlouhodobý záměr uvádět ve známost i Dvořákova méně hraná díla naplňujeme v rámci Dvořák Collection i tímto koncertem. Skladatelův raný Koncert pro violoncello a klavír A dur zazní v pozdější orchestrální úpravě předního znalce Dvořákova díla Jarmila Burghausera a v provedení úspěšného mladého českého violoncellisty Tomáše Jamníka, který dlouhodobě usiluje o začlenění tohoto koncertu do standardního sólového violoncellového repertoáru. Program doplní posluchačsky mimořádně oblíbené dílo Dvořákova žáka a zetě Josefa Suka, suita ze scénické hudby k Zeyerově dramatické pohádce Radúz a Mahulena, stejně jako neméně populární Brahmsova Tragická předehra. Symfonický orchestr Českého rozhlasu bude hrát pod taktovkou britského dirigenta Jamese Judda.
Tomáš Jamník je jedním z nejvýraznějších violoncellistů české interpretační scény. Hře na violoncello se systematicky věnuje od svých pěti let, po absolvování pražské HAMU pod vedením prof. Josefa Chuchra pokračoval ve vzdělání v Lipsku a Berlíně. Jako jedenadvacetiletý zvítězil v roce 2006 na Mezinárodní soutěži Pražské jaro, kde obdržel i řadu dalších zvláštních cen. Roku 2010 získal na základě konkurzu místo v renomované Karajanově Akademii v Berlíně. V jejím rámci vystupoval jako člen Berlínské filharmonie i různých komorních sdružení filharmoniků. Od roku 2011 spolupracuje s řadou špičkových uměleckých osobností, k nimž patří Simon Rattle, Reinhard Goebel či Leif Ove Andsnes. Spolu s houslistou Janem Fišerem a klavíristou Ivo Kahánkem je zakládajícím členem Dvořákova tria. Pro vydavatelství Supraphon nahrál kompletní dílo Antonína Dvořáka pro violoncello a orchestr včetně téměř neznámého Koncertu A dur, a to ve vlastní úpravě, vycházející z orchestrace Jarmila Burghausera. Provedl jej i na festivalu Dvořákova Praha 2019.
Počátky umělecké dráhy britského dirigenta Jamese Judda jsou spojené se studiem na londýnské Trinity College. Jako její mimořádně úspěšný absolvent byl vzápětí jmenován asistentem dirigentské legendy Lorina Maazela. Bohaté umělecké aktivity jej vedly ke spolupráci s renomovanými orchestry, mj. s Berlínskou filharmonií, Gewandhausorchestrem v Lipsku nebo Londýnským symfonickým orchestrem. Hlavní dirigentovou doménou je hudba britských a amerických autorů, zejména Edwarda Elgara, Vaughana Williamse, Leonarda Bernsteina, Aarona Coplanda a George Gershwina. Kromě koncertní činnosti je častým hostem operních scén (English National Opera) a festivalů (Wexford Festival a Glyndebourne Opera Festival), kde dirigoval inscenace oper Trubadúr, Traviata, Rigoletto, Lazebník sevillský či Figarova svatba. Realizoval řadu nahrávek pro hudební vydavatelství Decca, EMI a Philips. Za nahrávku Mahlerovy První symfonie získal prestižní ocenění Diapason d'Or. Od koncertní sezóny 2017/2018 je šéfdirigentem Slovenské filharmonie.
Symfonický orchestr Českého rozhlasu představuje po mnoho desítek let univerzální symfonické těleso s širokým záběrem repertoáru z oblasti koncertní i operní hudby a patří k nejvýznamnějším a nejstarším orchestrům v České republice. Jako stálí nebo hostující dirigenti s orchestrem spolupracovali např. Václav Talich, Karel Ančerl, Václav Neumann, Vladimír Válek a Charles Mackerras. Současným šéfdirigentem je Alexander Liebreich. Řada světových hudebních skladatelů provedla s orchestrem vlastní skladby: Sergej Prokofjev, Aram Chačaturjan a další. Orchestr se vždy intenzivně věnoval nahrávací činnosti a má zásluhu na vzniku zvukových záznamů mnoha děl českých klasiků, která nejsou běžnou součástí repertoáru. Na festivalu Dvořákova Praha nevystoupí poprvé: již roku 2014 se zde podílel na světové premiéře kompletního koncertního provedení Dvořákovy operní prvotiny Alfred s původním německým libretem.
Rudolfinum je jednou z nejvýznamnějších novorenesančních staveb v České republice. Svým pojetím víceúčelového kulturního domu bylo již v době svého vzniku unikátem evropského významu. Společným projektem dvou významných českých architektů Josefa Zítka a Josefa Schultze byla postavena velkolepá budova, která v sobě sloučila koncertní produkce, galerii a muzeum. Slavnostní otevření proběhlo 7. února 1885 za přítomnosti rakouského korunního prince Rudolfa, na jehož počest byla budova nazvána Rudolfinum. V roce 1896 proběhl v hlavní koncertní síni Rudolfina vůbec první koncert České filharmonie. Taktovky se tehdy ujal skladatel Antonín Dvořák, po němž byl poté koncertní sál pojmenován.