- Celkem položek:
- 0
- Celková cena:
- 0
Příležitost navštívit koncertní program obsahující několik desítek skladeb rozhodně nepřichází každý den. Právě festivaly jsou ale ideálními chvílemi pro mimořádné zážitky. Posluchači i mladí klavíristé projdou pod vedením Iva Kahánka a muzikologa Davida Beveridge koncertním maratonem, v jehož průběhu zazní takřka všechny skladby Antonína Dvořáka pro sólový i čtyřruční klavír. Jeho klavírní dílo zazní v pěti tematických blocích, do nichž je zařazeno vše, co neobsáhly předcházející sólové recitály Iva Kahánka a Dua Ardašev.
Klavírní skladby vesměs nepatří k těm nejpopulárnějším, které Dvořák napsal – výjimkou je snad jen slavná Humoreska č. 7 Ges dur. Klavíru se ale věnoval vytrvale a také u něj často komponoval. Klavírní maraton je výjimečnou příležitostí poznat Dvořákovo klavírní myšlení v maximální intenzitě umocněné zasvěceným provedením.
Patronem události je výborný klavírista a oblíbený host Dvořákovy Prahy Ivo Kahánek. Festivalové publikum si získal už před lety jako kurátor komorní řady a také minulý rok jako interpret Dvořákova Klavírního koncertu, za jehož nahrávku obdržel BBC Music Magazine Award. Maraton bude zároveň příležitostí k festivalovému debutu klavíristů Marka Kozáka, Natálie Schwamové, Matouše Zukala, Pavla Zemena a Kristýny Znamenáčkové.
Klavírista Marek Kozák vystudoval Akademii múzických umění v Praze ve třídě prof. Ivana Klánského. Mimořádné nadání se u něj projevilo už ve čtyřech letech, kdy se začal učit hře na klavír na základní umělecké škole, později svůj talent objevil i v oborech varhany a kompozice. V roce 2008 se ve svých 15 letech stal vítězem Mezinárodní varhanní soutěže Petra Ebena v Opavě. Mezi jeho nejvýznamnější úspěchy dále patří 1. cena na Mezinárodní klavírní soutěži Fryderyka Chopina v Mariánských Lázních, 3. cena na chopinovské soutěži v Darmstadtu, vítězství na Evropské klavírní soutěži v Brémách, účast v semifinálovém kole prestižní chopinovské soutěže ve Varšavě a 2. cena na Soutěži Pražského jara. Vystupuje s předními českými orchestry, mj. s Janáčkovou filharmonií Ostrava, Moravskou filharmonií Olomouc a Brněnskou filharmonií. Jako sólista pravidelně koncertuje u nás i v zahraničí, u společnosti ArcoDiva vydal profilové CD se skladbami J. Haydna, F. Chopina, C. Francka a A. Skoumala. Od roku 2017 působí jako pedagog na Gymnáziu a Hudební škole hlavního města Prahy.
Sukova síň je nejmladším sálem novorenesanční budovy Rudolfina. Vznikla v letech 1940–1942 v rámci úprav přilehlé Dvořákovy síně jako menší koncertní sál. Architekti Antonín Engel a Bohumír Kozák se při výzdobě interiéru inspirovali původním stylem Josefa Zítka a Josefa Schultze, a proto Sukova síň dokonale zapadá do původní kompozice budovy. Při posledních úpravách podle návrhu arch. Petra Hrůši byly v roce 2015 vylepšeny akustické vlastnosti sálu a jeho propojení s dvoranou Rudolfina při respektování historické hodnoty památkově chráněných prostor. Koncertní sál je vybaven novým koncertním křídlem a je i nadále určen především k produkci komorní hudby.