- Celkem položek:
- 0
- Celková cena:
- 0
Cena studentského speciálu se Vám při nákupu objeví až po přihlášení k Vašemu zákaznickému účtu. Pokud ještě nejste členem Klubu mladých a chcete čerpat členské výhody, registrujte se!
Koncert vysílá v přímém přenosu Medici TV.
Gustav Mahler napsal v jednom dopisu Richardu Straussovi, že jsou jako dva kopáči, kteří razí tunel pod stejnou horou. Každý sice začal z jiné strany, ale uprostřed se potkají. Jejich festivalovému setkání bude tentokrát přítomen jako vzácný a neprávem opomíjený host a tvůrčí vrstevník obou velikánů český skladatel Josef Bohuslav Foerster. Rakousko-německo-české setkání navíc zastřeší Bamberští symfonikové se svým šéfdirigentem Jakubem Hrůšou. Je takřka symbolické, že hudbu středoevropských hudebních velikánů provede orchestr, u jehož zrodu stál právě šílený běh poválečných evropských dějin – Bamberští symfonikové vznikli z českých hudebníků odsunutých z Prahy do Německa a dodnes si na svém „českém zvuku“ zakládají. Na Dvořákovu Prahu přijíždějí svým způsobem jako domů a navíc se podělí o titul rezidenčního orchestru s Českou filharmonií.
Mahlerovo Adagietto ze Symfonie č. 5 je podmanivá, lehce zvlněná hudební plocha, na kterou navážou Čtyři poslední písně od Richarda Strausse. Zamyšlený charakter obou kompozic otevře bránu k mohutné Symfonii č. 4 – hudební obraz Velikonoc, jak je prožívá hluboce věřící člověk, je právem považován za Foersterovo mistrovské dílo.
Sopranistka Kateřina Kněžíková je jednou z nejperspektivnějších pěvkyní mladé generace, jež se vedle opery stále častěji věnuje koncertnímu repertoáru, ve kterém dosahuje úspěchů nejen doma, ale převážně v zahraničí. Stěžejním repertoárem jsou díla A. Dvořáka, B. Martinů či L. Janáčka a písňová literatura. Je laureátkou řady pěveckých soutěží, ceny Classic Prague Awards 2018 za nejlepší komorní výkon a Ceny Thálie 2019 za mimořádný jevištní výkon v inscenaci Julietta aneb Snář (B. Martinů) na prknech Národního divadla moravskoslezského.
Absolvovala Pražskou konzervatoř a Hudební a taneční fakultu AMU v Praze. V roce 2006 se stala stálou členkou Opery Národního divadla, v současné době zde vystupuje například v inscenacích Rusalka, Cosí fan tutte, Carmen, Kouzelná flétna, Prodaná nevěsta či Jakobín.
Představila se publiku na řadě festivalů u nás i v zahraničí, v roce 2021 s úspěchem ztvárnila hlavní roli Káti Kabanové ve stejnojmenné opeře L. Janáčka na prestižním festivalu Glyndebourne Opera Festival. Má za sebou spolupráci s předními orchestrálními tělesy (BBC Symphony Orchestra, Bamberger Symphoniker, Camerata Salzburg, Collegium 1704, Česká filharmonie, Deutsches Symphonie-Orchester Berlin, London Philharmonic Orchestra, Mahler Chamber Orchestra, Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, ORF Radio-Symphonieorchester Wien, Rotterdam Philharmonisch Orchest, Royal Liverpool Philharmonic Orchestra, Symfonický orchestr Českého rozhlasu, PKF – Prague Philharmonia atd.) a celou plejádou skvělých dirigentů (J. Bělohlávek, S. Baudo, P. Domingo, A. Fisch, M. Honeck, D. Hindoyan, J. Hrůša, V. Luks, O. Lyniv, T. Netopil, J. Nelson, P. Popelka, R. Ticciati, E. Villaume).
Vytvořila řadu nahrávek, například Smetanovy Prodané nevěsty (Harmonia Mundi), Kytice Bohuslava Martinů či oratoria La Deposizione dalla croce di Gesú Cristo F. X. Richtera s Czech Ensemble Baroque u Supraphonu. Její nahrávka Dove é amore é gelosia v produkci Opus Arte získala ocenění německé kritiky Schallplattenkritik. V roce 2021 vydala u Supraphonu své první profilové CD pod názvem „Phidylé“, které bylo označeno jako „Editor´s Choice“ a „The Best Classical Albums of 2021“ v časopisu Gramophone. V roce 2022 získalo album „Phidylé“ prestižní cenu BBC Music Magazine Awards v kategorii „Vocal“. U Radioservisu vydala koncem roku 2021 své druhé profilové CD pod názvem „Fantasie“.
Bamberští symfonikové jsou mimořádným orchestrem sídlícím v mimořádném městě. Svým typicky sytým, kulatým a jasným zvukem přinášejí od roku 1946 radost publiku po celém světě. Dosud realizovali více než 7 300 koncertů ve více než pěti stech městech třiašedesáti zemí a stejně jako Bavorská státní filharmonie pravidelně křižují celý svět coby kulturní vyslanci Bavorska i celého Německa. Díky okolnostem svého zrodu představují Bamberští symfonikové zrcadlo německé historie. Roku 1946 se bývalí členové Pražské německé filharmonie spojili se svými kolegy, kteří byli kvůli válce a jejím důsledkům nuceni uprchnout ze svých domovů, a společně založili Tonkünstlerorchester, krátce nato přejmenovaný na Bamberské symfoniky. Rodokmen původního pražského orchestru lze vysledovat až do 19. a 18. století, takže kořeny tělesa sahají až k Mahlerovi a Mozartovi. Dnes, více než sedmdesát let po založení orchestru, s českým rodákem Jakubem Hrůšou, který od září 2016 stojí v čele orchestru jako jeho v pořadí pátý šéfdirigent, je opět nastoleno živé pouto mezi historickými kořeny Bamberských symfoniků a jejich současností.
Jakub Hrůša je jedním z nejaktivnějších a nevlivnějších reprezentantů české hudební kultury a české dirigentské školy ve světě. Pravidelně hostuje u předních orchestrů v Evropě i USA. V současné době působí jako šéfdirigent Bamberských symfoniků, hlavní hostující dirigent České filharmonie a římského Orchestra dell´Accademia Nationale di Santa Cecilia. V letech 2009 až 2015 působil jako hudební ředitel a šéfdirigent orchestru PKF − Prague Philharmonia. Z jeho nejdůležitějších angažmá lze jmenovat opakované pozvání k Vídeňským filharmonikům, Berlínským filharmonikům, do filharmonie v New Yorku, Orchestre de Paris, lipského Gewandhausu či k Symfonickému orchestru Bavorského rozhlasu. Pravidelně hostuje na BBC Proms a v nadcházející sezoně ho čeká debut na Salcburském festivalu. Stejně blízko jako ke koncertnímu repertoáru má Hrůša i k operní tvorbě. Pravidelně hostuje na Glyndebournském operním festivalu, ve Vídeňské státní opeře, v londýnské Královské opeře, v Opéra national de Paris nebo Frankfurtské opeře a příležitostně na českých operních scénách. Za nahrávku skladeb Dvořáka a Martinů, ale také za DVD záznam opery Vanessa z festivalu v Glyndebourne získal nedávno ocenění BBC Music Magazine Award. Aktivní zájem o osobnost Josefa Suka, zetě Antonína Dvořáka, se promítl do jeho letošního působení na festivalu Dvořákova Praha i do uplynulé sezony České filharmonie. Sukovo kompletní orchestrální dílo je nyní jeho prioritním nahrávacím projektem. Společným jmenovatelem jeho činnosti v zahraničí je vytrvalé prosazování především děl českých autorů. Za tuto činnost mu v roce 2020 udělila Akademie klasické hudby Cenu Antonína Dvořáka.
Rudolfinum je jednou z nejvýznamnějších novorenesančních staveb v České republice. Svým pojetím víceúčelového kulturního domu bylo již v době svého vzniku unikátem evropského významu. Společným projektem dvou významných českých architektů Josefa Zítka a Josefa Schultze byla postavena velkolepá budova, která v sobě sloučila koncertní produkce, galerii a muzeum. Slavnostní otevření proběhlo 7. února 1885 za přítomnosti rakouského korunního prince Rudolfa, na jehož počest byla budova nazvána Rudolfinum. V roce 1896 proběhl v hlavní koncertní síni Rudolfina vůbec první koncert České filharmonie. Taktovky se tehdy ujal skladatel Antonín Dvořák, po němž byl poté koncertní sál pojmenován.