Napsali o nás

Výběr článků o našem festivalu, recenze koncertů a další zajímavosti z online zdrojů.

Na závěr skvěle koncepčně připraveného festivalu Dvořákova Praha, jehož je Právo hlavním mediálním a Novinky.cz mediálním partnerem, vystoupila v pondělí v Rudolfinu Česká studentská filharmonie.

Celou recenzi si můžete přečíst zde.


Kdy se vám poštěstí vidět šest kvartet za jeden večer? Tuto kuriozitu připravil pro své posluchače 23. září 2024 festival Dvořákova Praha v podobě Gala koncertu spojených smyčcových kvartet. Mohli jsme slyšet v různých komorních kombinacích členy kvarteta z Cremony, Doveru, Bennewitzova, Zemlinského, Sedláčkova a Pavel Haas kvarteta.

Přečtěte si více zde.


Konec letošní Dvořákovy Prahy by se dal také nazvat Mladí vpřed. Festival totiž  udělal úkrok proti konvenci a hlavní hvězdou úterního večera 24. září nebyl žádný proslulý orchestr, ale Česká studentská filharmonie (ČSF), jejíž historie se počala psát někdy v roce 2006 a kterou ovlivňovali například Marko Ivanović, Simon Rattle, Giovanni Antonini nebo Jakub Hrůša.

Recenzi si přečtěte zde.


„Vavříny ověnčený soubor Quartetto di Cremona, který je mimochodem všeobecně známý z vysílání rozhlasových stanic po celém světě, má ještě jednu devízu navíc.“

Více najdete zde.


Dvořákova Praha skončila symbolicky koncertem České studentské filharmonie. Celkově i letos potvrdila svoje významné postavení v pražském klasickohudebním životě - jako důstojného podzimního rivala Pražského jara.

Přečtěte si více zde.


Dvořákova Praha se rozhodla angažovat pro závěrečný koncert Českou studentskou filharmonii a povolala k ní dirigenta Inga Metzmachera. S trojicí mladých zahraničních sólistů 24. září provedla Beethovenův Trojkoncert a pak Dvořákovu Osmou symfonii.

Více zde.


Setkání našich a zahraničních renomovaných smyčcových kvartet  na letošní Dvořákově Praze bylo mimořádným počinem.

Více si můžete přečíst zde.


Nejslavnějším komorním orchestrem Dvořákovy Prahy 2024 byla Academy of St Martin in the Fields. V roce 1958 ji založil legendární sir Neville Marriner (1924-2016) a přivedl ji mezi nejlepší komorní orchestry.

Celou recenzi si můžete přečíst zde.


„Do čela orchestru se postavil Joshua Bell, který z přeslavného výhonku dvořákovské geniality utvořil afekty vzedmutou a pastelově hutnou akustickou malbu.“

Více zde.


Už třetím rokem pořádá festival Dvořákova Praha v exkluzívních vstupních prostorách vokovického Bořislavka Centra pozoruhodnou programovou řadu, nazvanou Dvořákova Praha na Bořislavce. Na koncertech této programové řady vystupují mladí hudebníci a výtěžek ze vstupného je určený k jejich podpoře.

Přečtěte si celou recenzi zde.


Sobotní večer na festivalu Dvořákova Praha, jehož jsou Novinky.cz mediálním partnerem, patřil proslavenému orchestru Academy of St Martin in The Fields s jeho hudebním ředitelem, americkým houslistou Joshuou Bellem.

Celou recenzi najdete zde.


V sobotu 21. září přivítal hudební festival Dvořákova Praha renomovaný anglický komorní soubor Academy of St Martin in the Fields, založený roku 1958 Sirem Nevillem Marrinerem, který od roku 2011 umělecky vede americký houslista Joshua Bell.

Přečtěte si více zde.


V pátek 20. září uspořádal festival Dvořákova Praha v Betlémské kapli koncert amerického smyčcového kvarteta Dover. Slyšel jsem jej poprvé a bylo to pro mě nesmírně příjemné překvapení.

Více si můžete přečíst zde.


Na čtvrtečním koncertu festivalu Dvořákova Praha, jehož je Právo hlavním mediálním a Novinky.cz mediálním partnerem, zazněla světová premiéra koncertu pro violoncello a orchestr Violoncelloops, který na objednávku České filharmonie zkomponoval Petr Wajsar.

Více najdete zde.


Když byl vloni přítomen na Dvořákově Praze v podání Tomáše Jamníka premiéře violoncellového Ďábelského rozmaru (soubor České akademie komorní hudby), nemyslel jsem si, že ještě někdy uslyším podobě vtipnou skladbu pro nástroj, v němž držíme primát nejlepšího koncertu. Mýlil jsem se – 19. září uvedl Václav Petr, jinak koncertní mistr violoncellové skupiny České filharmonie, za spolupráce se svým domovským orchestrem a dirigentem Ingo Metzmacherem premiéru cellového koncertu Violoncellops Petra Wajsara.

Recenzi si můžete přečíst zde.


Ve středu jsem se přesvědčil o tom, že Vídeňští (a jindy také Berlínští) filharmonikové jsou skutečně ještě orchestrem, který stojí v něčem výš než mnoho jiných dobrých světových orchestrů. Byl to zážitek své vlastní kategorie, není ale tak snadné popsat, v čem ta výjimečnost spočívá.

Přečtěte si více zde.


Festivalový koncert Dvořákovy Prahy v Rudolfinu 16. září 2024 byl dlouho dopředu beznadějně vyprodaný, a to včetně míst na varhanní empoře. Pořadatel na něm nabídl publiku opravdu hvězdnou sestavu interpretů: světově proslulý Lucernský symfonický orchestr s jeho šéfdirigentem Michaelem Sanderlingem a pianistickou superstar Lukáše Vondráčka.

Více zde.


„Skladba Violoncelloops měla možnost dozrát do výsledné podoby.“


„Václav Petr zaujal publikum hned při svém příchodu na pódium nejen výraznou extravagantní košilí, ale také koncentrovaným a precizním výkonem.“

Přečtěte si více zde.


Christian Thielemann, vyznávající linii Mendelssohn, Schubert, Schumann, Brahms, Liszt, Wagner, Bruckner, Strauss, Mahler a  dirigující Vídeňskou filharmonii 18. září v Rudolfinu byl hlavním dirigentským magnetem festivalu Dvořákova Praha. Bylo to zvláštní a ničím porovnatelné.

Celou recenzi si můžete přečíst zde.


Komorní řadu Dvořákovy Prahy svým výkonem očekávaně ozdobilo Bennewitzovo kvarteto. A zvolilo invenční program z děl Ervína Schulhoffa a Antonína Dvořáka.

Přečtěte si více zde.


„Hráči Mendelssohnovu dílu propůjčili dynamicky precizně vymodelovaný a strukturně vybroušený tvar.“

Více si můžete přečíst zde.


O dosavadní vrchol letošní Dvořákovy Prahy, která je v polovině, se postarali Vídeňští filharmonikové. Na jiném koncertě se spekulovalo, jak zněl Antonín Dvořák v 19. století. A nezklamal pianista Lukáš Vondráček.

Celý článek si můžete přečíst zde.


Kdybych měl mluvit jen za sebe, označil bych Thielemanna za nejvýznamnějšího dirigenta naší současnosti, pokud hraje německou hudbu. A on nic jiného nehraje. Alespoň o tom nevím.

Celou recenzi si můžete přečíst zde.


Program otevřela Beethovenova symfonická předehra ke Goethově tragédii Egmont. Téma osobního hrdinství a odporu proti nesvobodě bylo Beethovenovi blízké. Naděje na vítězství svobodného ducha ústí do efektní rozsáhlé kódy, kterou Luzernští zahráli v plném lesku.

Celou recenzi si můžete přečíst zde.


„Zvuk klavíru, který se ozval záhy po orchestrálním vstupu, byl zjevením díky nádherné imitaci xylofonové charakteristiky.“ 

Více najdete zde.


V pátek 13. září 2024 nabídl festival Dvořákova Praha v Rudolfinu svým posluchačům recitál pětadvacetiletého japonského pianisty Maa Fujity. V jeho životopise se dočteme, že je laureátem mnoha klavírních soutěží, v devatenácti získal první cenu a cenu publika na prestižní Mezinárodní soutěži Clary Haskil ve Švýcarsku, o dva roky později si přivezl stříbrnou medaili z proslulé moskevské Mezinárodní soutěže Čajkovského.

Přečtěte si celou recenzi zde.


Dnes večer vystoupí ve Dvořákově síni pražského Rudolfina Lucernský symfonický orchestr s českým repertoárem a také českým sólistou. Zazní 5. symfonie F dur Antonína Dvořáka pod taktovkou Michaela Sanderlinga a První klavírní koncert Sergeje Rachmaninova s Lukášem Vondráčkem. Za orchestrem stojí více než dvacet let intendant Numa Bischof Ullmann. K jeho výrazným úspěchům patří výrazné rozšíření počtu členů orchestru, objednávky premiér od Wolfganga Rihma, Sofie Gubaiduliny a Thomase Adèse, práce s mladými hudebníky i posluchači. Především ale má za sebou fundraiserské úspěchy, díky kterým orchestr rozvíjí.

Celý rozhovor si přečtete zde.


„Co na tom, že jsme zaznamenali pár nevyřčených tónů či úhozových nedostatků? Nora nás strhla svým prožitkem. Bude to však stačit na zázračné dítě a hvězdu internetu Anke Chen?“

Celý článek si můžete přečíst zde.


Letošní ročník Dvořákovy rozhlasové mezinárodní soutěže pro mladé hudebníky Concertino Praga vyvrcholil finálovým večerem v pražském Rudolfinu v sobotu 14. září 2024.

Více si přečtete zde.


„Dílo Petr Wajsara klade značné nároky na moji dirigentskou přípravu a jistě nebude snadné ani při provedení sólového partu.“

Celý rozhovor si přečtete zde.


Pražské koncertní dění v září pulsuje v rytmu festivalu Dvořákova Praha. Dít se tak bude i na prahu druhé poloviny měsíce. Třetí zářijový týden a současně třetí týden festivalu slibuje komorní i symfonické vrcholy a porci mistrovských kurzů k tomu.

Celý článek si přečtete zde.


Festival Dvořákova Praha v letošním roce zařadil na program 10. září 2024 koncertní provedení opery brněnského rodáka Ericha Wolfganga Korngolda (1897–1957) Mrtvé město. Svěřil je Symfonickému orchestru hl. m. Prahy FOK v nastudování dirigenta Tomáše Braunera.  Náročné hlavní role ztvárnili zahraniční pěvci – Roberto Saccà (Paul) a Vida Miknevičiūtė (Marietta).

Celou recenzi si přečtete zde.


Výkony kolektivních těles odpovídaly požadavkům náročné partitury: Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK podal mimořádný výkon, stejně se prezentovaly Pražský filhamonický sbor (sbormistr Lukáš Kozubík) i Dětský pěvecký sbor Českého rozhlasu (sbormistryně Věra Hrdinková). Sugestivní provedení díla dirigoval Tomáš Brauner.

Celou recenzi najdete zde.


Je půl hodiny před koncertem, na pražském Výstavišti se postupně scházejí více než dvě tisícovky posluchačů. Na velkoplošnou obrazovku se začíná promítat dokument o Mahlerově Sedmé symfonii. Čtvrt hodiny po osmé se dílo rozezní živě. Na open air scéně, interpretováno společně Čechy a Němci, stejně jako při premiéře v roce 1908. Poprchává a nikdo neví, jak se počasí vyvine.

„Na pódiu sedí u pultů Čech vedle Němce, dva orchestry pro jediný večer prorostly do jednoho.“

Celou reportáž si přečtete zde.


První dny Dvořákovy Prahy přinesly dva večery Bamberských symfoniků s Jakubem Hrůšou či koncertní provedení opery Mrtvé město od E. W. Korngolda. V paměti nejvíc utkvěly symfonické básně Bedřicha Smetany. A nikoli z Mé vlasti…

Více si můžete přečíst zde.



„To byl nářez!“, prohlásil na konci koncertu pán sedící vedle mě. Stejné nadšení sdílel zaplněný sál pražského Rudolfina, ve kterém bouřlivý standing ovation nebral konce. Letošní Dvořákova Praha nemohla začít lépe.

Celý článek najdete zde.


Bamberští symfonikové s Jakubem Hrůšou a Julianem Steckelem se první zářijový pátek postarali v Rudolfinu o zahájení festivalu Dvořákova Praha, které bylo důstojné, ale nejen to. Bylo nové, svěží, umělecky živé a mimořádně vzrušující. Přesto, že zněly dvě bezkonkurenčně nejhranější skladby Antonína Dvořáka, Violoncellový koncert a Novosvětská symfonie.

Celá recenze zde.


Komorní řadu festivalu Dvořákova Praha letos zahájí 8. září ve Dvořákově síni Rudolfina její kurátoři. Na tři roky se jimi stali členové světově proslulého Pavel Haas Quartetu a ke spolupráci tentokrát přizvali nejlepší kolegy z oboru. Provedou tak nejen Dvořákovy Cypřiše pro smyčcové kvarteto, ale také působivý, šestivětý Schubertův Oktet F dur.

Více zde.


Julian Steckel letos spolu s Bamberskými symfoniky a Jakubem Hrůšou zahájí Dvořákovu Prahu. Violoncellový koncert Antonína Dvořáka, který je již tradičně součástí zahajovacího koncertu, má na svém repertoáru už více než čtvrtstoletí a vyhrál s ním také například slavnou mnichovskou soutěž ARD. Jak přistupuje k jeho interpretaci, co všechno s ním už zažil, jak přemýšlí o hudbě a jak vypadala jeho dosavadní hudební dráha, to jsou jen některá z témat, která Julian Steckel odkryl v rozhovoru pro portál KlasikaPlus.cz.

Přečtěte si celý rozhovor zde.



Začátek září je termínem, kdy se zdvihá další festivalová vlna. Pražské odnoži již sedmnáct let dominuje festival Dvořákova Praha, stejně jako to jen o něco málo déle před ním činil Mezinárodní hudební festival Pražský podzim. Co nabídne Dvořákova Praha v prvním týdnu? Odpoví první týdenní výhled. 

Přečtěte si celý článek zde.


Jakub Hrůša patří do světové dirigentské špičky, letos si ale překvapivě „odskočil“ ke dvěma projektům stojícím mimo jeho obor, byť oba s hudbou souvisejí. Partituru vyměnil za knihu a orchestr za klávesy klavíru. S taktovkou ho pak uvidíme na festivalu Dvořákova Praha, kde předvede unikátní audiovizuální představení. V něm spojí dva orchestry, dva národy a minulost s přítomností.

Přečtěte si celý článek zde.


Na nadcházejícím pražském koncertu v Rudolfinu doprovodí Akademie sv. Martina v polích amerického houslistu Joshuu Bella. Poprvé s nimi natáčel jako jedenadvacetiletý v roce 1988 a právě tato spolupráce mu pomohla nastartovat nevídanou mezinárodní kariéru.

Přečtěte si celý článek zde.


Jedním z nejschopnějších a nejpracovitějších hudebních manažerů v České republice je Jan Simon. Čtrnáct let řídil Symfonický orchestr Českého rozhlasu, potom pár let Intergram a nyní je intendantem Akademie klasické hudby a uměleckým ředitelem Mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Praha. Patříval mezi nejlepší české klavíristy a upřímně řečeno, kdyby se ke špičkovým klavírům vrátil, byl by opět členem pianové elity.

Přečtěte si celý článek zde.


Úvod koncertní sezóny v pražské metropoli náleží již tradičně festivalu Dvořákova Praha. Jeho letošní plány jsou svázány s tematikou Roku české hudby. Znít bude Dvořák, Smetana, Janáček, Suk, ale také kališťský rodák Gustav Mahler. Pořadatelé mimořádným open air koncertem připomenou světovou premiéru Mahlerovy Sedmé symfonie. Provedena bude na stejném místě jako v roce 1908, kdy ji skladatel sám řídil. 

Přečtěte si celý článek zde.


Mezinárodní hudební festival Dvořákova Praha, jehož jsou Novinky.cz mediálním partnerem, představil 12. března program 17. ročníku, který se odehraje od 6. do 24. září ve znamení Roku české hudby. Rezidenčním umělcem se letos stane dirigent Jakub Hrůša, jehož Bamberští symfonici se na festivalu rovněž objeví.

Přečtěte si celý článek zde.


Sedmnáctý ročník Mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Praha odhalil svůj kompletní letošní program. Od 6. do 24. září se do Prahy sjedou významné světové orchestry v čele s Vídeňskými filharmoniky, vystoupí i rezidenční Česká filharmonie a dirigent Jakub Hrůša.

Přečtěte si celý článek zde.


Stěžejním projektem letošní Dvořákovy Prahy bude česko-německé provedení Mahlerovy Sedmé symfonie na pražském Výstavišti. Tedy tam, kde zazněla vůbec poprvé. Festival, který potrvá od 6. do 24. září, kromě svého erbovního skladatele Antonína Dvořáka nezapomene ani na letošního jubilanta Bedřicha Smetanu a další rodáky z českých zemí.

Přečtěte si celý článek zde.


Dirigent Jakub Hrůša v roli rezidenčního umělce, Česká filharmonie jako rezidenční těleso festivalu, světové orchestry v čele s Vídeňskými filharmoniky, slavní čeští jubilanti spolu s úspěšnými rodáky, vyvrcholení tříletého komorního projektu, návrat Marthy Argerich i velkolepý debut klavíristy Mao Fujity. To je v kostce program 17. ročníku Mezinárodního hudebního festivalu Dvořákova Praha, který 6. září 2024 zahájí Violoncellový koncert h moll a Novosvětská symfonie Antonína Dvořáka. 

Přečtěte si celý článek zde.


Do tradičního vánočního předprodeje vybrali pořadatelé vystoupení dirigenta Jakuba Hrůši s Bamberskými symfoniky 9. září 2024, klavíristu Lukáše Vondráčka s Luzerner Sinfonieorchester a dirigentem Michaelem Sanderlingem 16. září 2024 a unikátní komorní gala koncert, na kterém 23. září 2024 spojí síly šest českých a zahraničních smyčcových kvartet. Festival Dvořákova Praha se uskuteční od 6. do 24. září 2024.

Přečtěte si celý článek zde.


Od založení v roce 2008 má festival klasické hudby Dvořákova Praha, jehož letošní ročník skončil toto pondělí vystoupením Symfonického orchestru Českého rozhlasu, jasně nastavené priority.

Přečtěte si celou recenzi zde.


S jistým napětím obecenstvo i pořadatelé očekávali provedení Koncertu pro klavír, housle a smyčce d moll Felixe Mendelssohna-Bartholdyho, a to i vzhledem k náhlé změně interpreta. V technicky nesmírně obtížné skladbě čtrnáctiletého skladatele z roku 1823 obstáli sólisté na výbornou.

Přečtěte si celý článek zde.


„Těžko rozhodnout, jestli Giltburg zahrál Rachmaninovovu neklidnou, emotivní a virtuózní skladbu neslýchaně, nebo ideálně. Obojí je pravda.“

Přečtěte si celou recenzi zde.


Ačkoli byl koncert věnován mecenášům festivalu, jeho dramaturgie nesáhla pouze k osvědčeným operním hitům, ale nabídla průřez českou operou včetně méně známých děl. 

Přečtěte si celý článek zde.


Z druhé sady koncertů vyslechnutých na Dvořákově Praze v uších nejdéle doznívalo Německé requiem s Českou filharmonií. Byli tu však i Vídeňští filharmonikové a zpívali Adam Plachetka s Kateřinou Kněžíkovou.

Přečtěte si celý článek zde.


Než se však Dvořákovou síní roznesly první tóny v podání Symfonického orchestru Českého rozhlasu, který pod vedením Jana Kučery přinášel mladým umělcům orchestrální oporu, na empoře se zjevili nebeští kavalérové v červených blyštivých šatečkách a vestičkách a uvedli celou soutěž její tradiční znělkou.

Přečtěte si celou recenzi zde.


Dvořákova rozhlasová mezinárodní soutěž pro mladé hudebníky s názvem Concertino Praga má za sebou další, tentokrát obzvláště úspěšný a silný ročník – čtveřice finalistů v každé z kategorií nadchla vyspělými výkony.

Přečtěte si celou recenzi zde.


V rámci festivalu Dvořákova Praha se 17. září na půdě pražského Rudolfina představil orchestr Akademie komorní hudby, jenž s elegancí a řemeslnou pečlivostí uvedl díla Bohuslava Martinů, Ernesta Chaussona a zatím nejnovější skladbu Jiřího Gemrota Ďábelský rozmar pro violoncello, dechové nástroje a bicí.

Přečtěte si celou recenzi zde.


Jako dramaturgický vrchol festivalu Dvořákova Praha vnímám uvedení Německého requiem Johannesa Brahmse 14. 9. 2023 v Rudolfinu; bylo to i vyvrcholení oslav 190. výročí narození.

Přečtěte si celou recenzi zde.


Program festivalu Dvořákova Praha sestává z několika pozoruhodných tematických řad. Mimořádně atraktivní je řada nazvaná „Dvořák Collection“, v níž mají být postupně uvedeny všechny Dvořákovy smyčcové kvartety. Do této řady patřil i festivalový koncert Sedláčkova kvarteta v Anežském klášteře 12. září 2023. 

Dvořákova hudba v jejich rukou zpívala a dýchal z ní klid a pohoda. Soubor nic nedramatizoval, pracoval velmi citlivě a inspirovaně s rubaty, plasticky modeloval dynamiku (překrásná éterická pianissima) a tam, kde bylo zapotřebí, dokázal neobyčejně zřetelně profilovat jednotlivé hlasy.

Přečtěte si celou recenzi zde.


Byl to historicky první koncert Vídeňských filharmoniků pod českou taktovkou na našem území. Událost, na níž se dvě výjimečné mladé osobnosti představily s tělesem, které je synonymem prvotřídní interpretace, předem budila pozornost jako pomyslný vrchol letošního ročníku festivalu Dvořákova Praha. Ten potrvá do 25. září.

Přečtěte si celou recenzi zde.


Orchestr pod dynamickou taktovkou Jakuba Hrůši hrál po celý večer nejen bezchybně, ale uchvacoval vřelou barvou smyčců, dalekonosnou břeskností žesťů, i čistotou dřev, která opravdu zněla jak dřeva nejušlechtilejšího rodu. 

Přečtěte si celou recenzi zde.


Vídeňská filharmonie pod taktovkou Jakuba Hrůši hostovala na Dvořákově Praze. Z koncertu se stala prvořadá událost přenášená rozhlasem i televizí a připomněla nejen historické přátelství Brahmse a Dvořáka, ale také senzační úspěchy dvaačtyřicetiletého českého dirigenta.

Přečtěte si celou recenzi zde.


„Dvořákova Osmá symfonie se ukázala být pro vídeňskou orchestrální brilanci mimořádně vhodným materiálem.“

Vídeňští filharmonikové nebývali v minulosti příliš častými hosty pražských koncertních pódií. Poslední dobou se to zlepšuje. Ve středu večer vystoupili na Dvořákově Praze. Poprvé v české metropoli s tuzemským dirigentem. Byl jím Jakub Hrůša. Dvořákova Anglická symfonie byla očekávaným trumfem – a ano, stala se jeho a jejich skutečným triumfem.

Přečtěte si celou recenzi zde.


Po čase v Praze opět hostoval jeden z nejlepších evropských orchestrů s dlouhou tradicí, švýcarský Tonhalle Curych. Tentokrát s šéfdirigentem Paavem Järvim. Po čtvrtečním zahajovacím koncertu festivalu Dvořákova Praha se v Rudolfinu znovu představil tento pátek s českým sólistou Ivo Kahánkem.

„Kahánek zvládl vystoupení technicky na vysoké úrovni včetně záludností, jimiž autor sólový part vybavil. Brilantní běhy, rychlé oktávové pasáže a trylky - vše bylo na svém místě.“

Přečtěte si celou recenzi zde.


Dvořákova Praha letos odstartovala bezkonkurenčním způsobem a doslova rozbouřila vody pražského hudebního života na počátku nové sezóny. 

Přečtěte si celou recenzi zde.


Dvořák v názvu, Dvořák na náměstí, Dvořákova síň a Dvořákovo dílo v ní hrané. Slavnostní zahájení obstaral Tonhalle-Orchester a violoncellistka Anastasia Kobekina pod vedením Paava Järviho.

Přečtěte si celou recenzi zde.


Špičkové orchestry z Rakouska, Izraele a Švýcarska či přední sólisty ze světa i domova nabídne program 16. ročníku hudebního festivalu Dvořákova Praha.

Přečtěte si celý článek zde.


Na festivalu zazní všechny Brahmsovy instrumentální koncerty, Německé requiem, První symfonie i další jeho skladby, a to v provedení hvězdných světových i domácích sólistů i těles.

Přečtěte si celý článek zde.


Podzimní festival Dvořákova Praha zvýrazní tvorbu Johannesa Brahmse, od jehož narození uplyne letos v květnu 190 let. Figuruje vedle hudby Antonína Dvořáka i v programu koncertu Vídeňských filharmoniků, které má v Rudolfinu řídit Jakub Hrůša. Bude to poprvé, kdy s nimi v tuzemsku vystoupí český dirigent. Dalšími světoznámými zahraničními tělesy jsou ve festivalové nabídce Izraelská filharmonie a Tonhalle-Orchester Zürich.

Přečtěte si celý článek zde.


O víkendu vyvrcholila přehlídka Dvořákova Praha – vystoupila legendární klavíriska Martha Argerich a celou akci uzavřel Symfonický orchestr Švédského rozhlasu s dirigentem Danielem Hardingem. Festival nabídl vyrovnanou úroveň a několik hvězdných momentů.

Přečtěte si celý článek zde.


Dvořákova Praha má za sebou letošní ročník. A nutno uznat, že u vyslechnutých koncertů by se výrazné slabiny hledaly jen těžko. K vrcholům se zařadil nejen program s pianistkou Marthou Argerichovou, ale i závěrečné vystoupení švédských hudebníků.

Přečtěte si celý článek zde.


Komorní řadu mezinárodního festivalu Dvořákova Praha zakončil večer, jehož sestavě vévodilo jedno jméno. Martha Argerich.

Přečtěte si celý článek zde.


Nastudování s Českou filharmonií a Pražským filharmonickým sborem, pod nímž byl podepsán šéfdirigent prvního domácího orchestru Semjon Byčkov, mělo kvality, které jsou v běžném operním provozu stěží dosažitelné.

Přečtěte si celou recenzi zde.


Mezinárodní festival Dvořákova Praha uvedl v koncertní podobě v pondělí operu Rusalka. Ve Dvořákově síni pražského Rudolfina se představila Česká filharmonie se svým šéfdirigentem Semjonem Byčkovem a hvězdným mezinárodním obsazením.

Přečtěte si celý článek zde.


Koncertní provedení Rusalky bylo dobrým nápadem – a víc než dobře realizovaným. Festival Dvořákova Praha tímto projektem sáhl letos hodně vysoko.

Přečtěte si celý článek zde.


Ve čtvrtek 15. září vystoupilo ve Dvořákově síni Rudolfina, jako host festivalu Dvořákova Praha, americké smyčcové kvarteto, které je od svého založení v roce v roce 1946 rezidenčním souborem jedné z nejlepších uměleckých škol na světě – Juilliard School.

Přečtěte si celý článek zde.


Koncert Royal Philharmonic Orchestra s novým šéfdirigentom orchestru Vasilym Petrenkom a sólistom, klaviristom Lukášom Vondráčkom, patril medzi očakávané momenty tohtoročnej Dvořákovej Prahy. 14. septembra sa tak toto špičkové teleso postavilo pred zaplnenú Dvořákovu síň – a od prvých momentov prítomných poslucháčov uchvacovalo.

Přečtěte si celý článek zde.


Dramaturgie mezinárodního festivalu Dvořákova Praha zařazuje také koncerty mladých hudebníků a nazývá tuto linii výstižně „Pro budoucnost“. Letos dostal příležitost Symfonický orchestr Pražské konzervatoře, který hrál pod taktovkou významného dirigenta Petra Altrichtera. 

Přečtěte si celý článek zde.


„Musím doznat, že to, co předvedl Vasilij Petrenko s RPO v Praze, se pro mne řadí k nejlepším Pátým vůbec. Skvěle se podařilo vystihnout a vrcholnými prostředky ztvárnit rtuťovitou rytmickou živelnost, jež je základním rysem díla.“

Přečtěte si celou recenzi zde.


Když někdo hraje 76 let jako houslista Raphael Hillyer, má co vyprávět. Zakládající člen amerického Juilliard String Quartetu, který už bez něj tento čtvrtek vystoupí na festivalu Dvořákova Praha, nejraději dával k dobru dvě historky.

Přečtěte si celý článek zde.


Mnichovští filharmonikové v čele s jihokorejským dirigentem Myung-Whunem Chungem se v rámci letošní Dvořákovy Prahy představili hned dvakrát. Nejprve na zahajovacím koncertu a pak především o den později, v pátek 9. září, kdy uvedli hudbu Roberta Schumanna a Antona Brucknera. Nutno dodat, že v proporcích takřka ideálních.

Přečtěte si celý článek zde.


Sestavit pohostinské vystoupení pro festival Dvořákova Praha ze tří partitur Richarda Strausse a z ničeho jiného? Mohlo se to předem jevit jako pyšné, nebo jako málo kontrastní a proto ne tak zajímavé, nebo také jako riskantní. Nic z toho se nepotvrdilo. Clevelandský orchestr s šéfdirigentem Franzem Welser-Möstem v neděli ve zcela zaplněném Rudolfinu Straussovou hudbou posluchače nadchl tak jednoznačně, jako už nikdo dlouho předtím.

Přečtěte si celý článek zde.


K úvodnímu festivalovému koncertu před zaplněným hledištěm Rudolfina v přítomnosti televizních kamer a rozhlasové techniky byl tentokrát pozván jeden z nejtradičnějších a nejkonzervativnějších německých orchestrů, Mnichovští filharmonikové. 

Přečtěte si celý článek zde.





Celý článek o recitálu Andráse Schiffa si můžete přečíst zde.


Celý článek o koncertu Kita Armstronga naleznete zde.


Celý článek o koncertu Symfonického orchestru hl. m. Praha FOK naleznete zde.


Celý článek o koncertu Mladých filharmoniků Dvořákovy Prahy na 15. ročníku festivalu naleznete zde.