Napsali o nás
Výběr článků o našem festivalu, recenze koncertů a další zajímavosti z online zdrojů.

Novinky.cz: Lukáš Vondráček opanoval Rudolfinum
Program otevřela Beethovenova symfonická předehra ke Goethově tragédii Egmont. Téma osobního hrdinství a odporu proti nesvobodě bylo Beethovenovi blízké. Naděje na vítězství svobodného ducha ústí do efektní rozsáhlé kódy, kterou Luzernští zahráli v plném lesku.
OperaPlus.cz: Numa Bischof Ullmann: Není třeba podbízet se publiku, síla hudby je v dokonalém provedení
Dnes večer vystoupí ve Dvořákově síni pražského Rudolfina Lucernský symfonický orchestr s českým repertoárem a také českým sólistou. Zazní 5. symfonie F dur Antonína Dvořáka pod taktovkou Michaela Sanderlinga a První klavírní koncert Sergeje Rachmaninova s Lukášem Vondráčkem. Za orchestrem stojí více než dvacet let intendant Numa Bischof Ullmann. K jeho výrazným úspěchům patří výrazné rozšíření počtu členů orchestru, objednávky premiér od Wolfganga Rihma, Sofie Gubaiduliny a Thomase Adèse, práce s mladými hudebníky i posluchači. Především ale má za sebou fundraiserské úspěchy, díky kterým orchestr rozvíjí.
Polyharmonie.cz: Mao patří k pianistické extratřídě
V pátek 13. září 2024 nabídl festival Dvořákova Praha v Rudolfinu svým posluchačům recitál pětadvacetiletého japonského pianisty Maa Fujity. V jeho životopise se dočteme, že je laureátem mnoha klavírních soutěží, v devatenácti získal první cenu a cenu publika na prestižní Mezinárodní soutěži Clary Haskil ve Švýcarsku, o dva roky později si přivezl stříbrnou medaili z proslulé moskevské Mezinárodní soutěže Čajkovského.
KlasikaPlus.cz: Dvořákova Praha nabitá ve třetím týdnu. Vracejí se Martha Argerich i Vídeňští filharmonikové
Pražské koncertní dění v září pulsuje v rytmu festivalu Dvořákova Praha. Dít se tak bude i na prahu druhé poloviny měsíce. Třetí zářijový týden a současně třetí týden festivalu slibuje komorní i symfonické vrcholy a porci mistrovských kurzů k tomu.
OperaPlus.cz: Concertino Praga 2024: Kdo zvítězil?
Letošní ročník Dvořákovy rozhlasové mezinárodní soutěže pro mladé hudebníky Concertino Praga vyvrcholil finálovým večerem v pražském Rudolfinu v sobotu 14. září 2024.
KlasikaPlus.cz: Ingo Metzmacher: Nebojte se nových zvuků
„Dílo Petr Wajsara klade značné nároky na moji dirigentskou přípravu a jistě nebude snadné ani při provedení sólového partu.“
KlasikaPlus.cz: Standing ovation pro patnáctiletou houslistku. Finálový hlavolam Concertina Praga
„Co na tom, že jsme zaznamenali pár nevyřčených tónů či úhozových nedostatků? Nora nás strhla svým prožitkem. Bude to však stačit na zázračné dítě a hvězdu internetu Anke Chen?“
ČasopisHarmonie.cz: Mrtvé město koncertně
Výkony kolektivních těles odpovídaly požadavkům náročné partitury: Symfonický orchestr hl. m. Prahy FOK podal mimořádný výkon, stejně se prezentovaly Pražský filhamonický sbor (sbormistr Lukáš Kozubík) i Dětský pěvecký sbor Českého rozhlasu (sbormistryně Věra Hrdinková). Sugestivní provedení díla dirigoval Tomáš Brauner.
OperaPlus.cz: Mozaika: Mrtvé město na Dvořákově Praze: Orchestrální brilance zastíněná pěveckými výzvami
Festival Dvořákova Praha v letošním roce zařadil na program 10. září 2024 koncertní provedení opery brněnského rodáka Ericha Wolfganga Korngolda (1897–1957) Mrtvé město. Svěřil je Symfonickému orchestru hl. m. Prahy FOK v nastudování dirigenta Tomáše Braunera. Náročné hlavní role ztvárnili zahraniční pěvci – Roberto Saccà (Paul) a Vida Miknevičiūtė (Marietta).
KlasikaPlus.cz: Open air koncert trochu jinak. Češi, Němci, Mahler… a počasí
Je půl hodiny před koncertem, na pražském Výstavišti se postupně scházejí více než dvě tisícovky posluchačů. Na velkoplošnou obrazovku se začíná promítat dokument o Mahlerově Sedmé symfonii. Čtvrt hodiny po osmé se dílo rozezní živě. Na open air scéně, interpretováno společně Čechy a Němci, stejně jako při premiéře v roce 1908. Poprchává a nikdo neví, jak se počasí vyvine.
iDnes.cz: Hlavní dojem z úvodu Dvořákovy Prahy? Nejvíc nadchnul Smetana
První dny Dvořákovy Prahy přinesly dva večery Bamberských symfoniků s Jakubem Hrůšou či koncertní provedení opery Mrtvé město od E. W. Korngolda. V paměti nejvíc utkvěly symfonické básně Bedřicha Smetany. A nikoli z Mé vlasti…
N&Nmagazine.cz: České tóny Dvořákovy Prahy
„To byl nářez!“, prohlásil na konci koncertu pán sedící vedle mě. Stejné nadšení sdílel zaplněný sál pražského Rudolfina, ve kterém bouřlivý standing ovation nebral konce. Letošní Dvořákova Praha nemohla začít lépe.