Belfiato Quintet: 20 let spolu
V životě komorního souboru je dvacet let úctyhodná doba společného hudebního soužití, jež vyžaduje vzájemné porozumění nejen hudební, ale i lidské. Přijďme pogratulovat.
Cena vstupenek:
490 – 2 090 Kč

Datum
21/9/2025
Místo
Anežský klášter
Čas
11.00
Uzavření sálu
10.55
Konec koncertu
12.40
Dress Code
dark suit
Programová řada
Program
Antonín Rejcha
Luciano Berio
Ludwig van Beethoven
Jean Françaix
Účinkující


Komorní soubor Belfiato Quintet vznikl v roce 2005 a tvoří ho absolventi hudební fakulty Akademie múzických umění v Praze. Soubor studoval na Pražské konzervatoři u Ondřeje Roskovce (Afflatus Quintet), dále na HAMU ve třídě Štěpána Koutníka a spolupracovali s prof. Gottfriedem Pokorným (Universität für Musik und darstellende Kunst Wien).
Belfiato Quintet tvoří přední česká hornistka Kateřina Javůrková, flétnista Oto Reiprich, klarinetista Jiří Javůrek, hobojista Jan Souček a fagotista Jan Hudeček, kteří jsou rovněž hráči předních českých orchestrů (Česká filharmonie, Prague Philharmonia a Orchestr Národního divadla). Členové souboru získali ocenění na mezinárodních interpretačních soutěžích, např. na soutěži ARD v Mnichově, Pražském jaru a Concertinu Praga.
Belfiato Quintet je držitelem 1. ceny ze soutěže Antonína Rejchy na festivalu v rakouském Semmeringu. V roce 2011 získal soubor na mezinárodní soutěži dechových kvintet „Henri Tomasi“ v Marseille (Francie) 3. cenu společně s cenou za nejlepší provedení Tomasiho skladby.
Soubor vystupuje pravidelně v České republice i zahraničí. V roce 2024 vystoupil ve Skotsku na East Neuk festivalu. S českým repertoárem se představil také např. v komorním cyklu Symfonického orchestru Polského rozhlasu v Katowicích, dále např. na Českém velvyslanectví v Londýně a Tokiu. Představil se například v koncertní sezoně České filharmonie, Českého spolku pro komorní hudbu a komorních cyklech Symfonického orchestru hl. m. Prahy FOK a Prague Philharmonia. V rámci svých koncertů spolupracovali s Českou televizí, Českým rozhlasem a společně vystoupil s Aflattus Quintetem nebo mezzosopranistkou Dagmar Peckovou. Na festivalu Pražské jaro 2014 vystoupil soubor v recitálu s programem skladeb českých autorů.
V červnu 2017 vydal Belfiato Quintet své debutové CD pod vydavatelstvím Supraphon. Následovalo velmi úspěšné album Antonín Rejcha: Wind Quintets, které vyšlo v roce 2019 opět u labelu Supraphon. Za provedení Rejchových kvintetů na svém albu získalo Belfiato cenu Classic Prague Awards v kategorii Komorní výkon za rok 2019. V roce 2022 vyšlo pod křídly Supraphonu v pořadí již třetí album s názvem Elements. V témže roce získal Belfiato Quintet prestižní Cenu Českého spolku pro komorní hudbu za rok 2021 za interpretaci komorní hudby.
O programu
Dechový Belfiato Quintet se sejde před polednem v Anežském klášteře, aby provedl publikum klasikou, která nikdy nepřichází o svěžest a bezprostřední radost. Antonín Rejcha přinese kombinaci české muzikálnosti s francouzskou elegancí, italský revolucionář Luciano Berio předvede svou nejvlídnější polohu pomocí vtipné hudby propojené s básničkami o zvířatech v ZOO. Mladý Ludwig van Beethoven se představí ještě bez pozdější zachmuřenosti a francouzský neoklasik Jean Françaix vše završí v duchu veselé moderny, která jako by si s chutí oddechla po druhé světové válce. Po takovém programu lze z koncertního sálu rovnou odtančit.

Děkujeme našim partnerům, kteří podpořili tento koncert
Anežský klášter
Anežský klášter na Františku je považován za první gotickou stavbu nejen v Praze, ale v Čechách obecně. Byl založen králem Václavem I. v letech 1233–34 z podnětu jeho sestry, přemyslovské princezny Anežky pro řád klarisek, který Anežka uvedla do Čech a jehož byla první představenou. Předchůdcem kláštera byl špitál. Klarisky vznikly původně jako odnož řádu sv. Františka z Assisi, klášteru se kdysi také říkalo Pražské Assisi. Anežka byla mimořádnou duchovní osobností 13. století. Kromě tohoto kláštera klarisek, kde se stala abatyší, založila i jediný český církevní řád - špitální řád křižovníků s červenou hvězdou. Anežka Česká byla svatořečena v r. 1989.